שירות לקוחות 03-544.33.88

ברכה לאריכות ימים

ברכה לאריכות ימים

עֵץ־חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ, ותֹמְכֶיהָ מְאֻשָּר. דְּרָכֶיהָ דַרְכֵי־נֹעַם, וְכָל־נְתִיבֹתֶיהָ שׁלוֹם. מִגְדַּל עֹז שֵׁם יְהוָה בּוֹ יָרוּץ צַדִּיק וְנִשְׂגָּב:יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְהוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שׁתִּתְמַלֵּא רַחֲמִים עָלֵינוּ, וַעֲשֵׂה לְמַעַן אֲבוֹתֵינוּ הַקְדוֹשִׁים: אַבְרָהָם אִישׁ הַחֶסֶד, יִצְחָק נֶאְזָר בִּגְבוּרָה, יַעֲקֹב כְּלִיל תִּפְאֶרֶת. וּתְבַטֵּל מֵעָלֵינוּ כָּל גְּזֵרוֹת קָשוֹת וְרָעוֹת, בְּצֵל כְּנָפֶיךָ תַּסְתִּירֵנוּ, וְנִהְיֶה בְּרִיאִים בְּכָל אֵבָרֵינוּ וְגִידֵינוּ, וְתִשְׁמְרֵנוּ מִכָּל רַע וּמִכָּל פַּחַד וּמִכָּל חֹלִי, וְתַצִּילֵנוּ מִכָּל מִינֵי כִּשוּף וּמִבּלְבּוּל הַדַּעַת. וְאַל יִדְוֶה לִבֵּנוּ וְאַל יַחְשְׁכוּ עֵינֵינוּ, וְנִהְיֶה מְיֻשָּׁבִים בְּדַעְתֵּנוּ. וְתֵן בָּנוּ כֹּחַ וּבְרִיאוּת לַעֲבוֹדָתְךָ וּלְיִרְאָתֶךָ, וְתַאֲרִיךְ יָמֵינוּ בַּטּוֹב וּשְׁנוֹתֵינוּ בַּנְּעִימִים, וּבְכָל אֲשֶׁר נִפְנֶה נַשְׂכִּיל, וּבְכָל אֲשֶׁר נַעֲשֶׂה נַצְלִיחַ.אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן:

הסבר לברכה

בשבתות וחגי ישראל בשעה שמחזירים את ספר התורה אל ארון הקודש, לאחר שסיימו לקרוא בו, אומרים תפילה שכלולים בה שני פסוקים מספר משלי (פרק ג', פסוק י"ח ולאחריו פסוק י"ז). הפסוקים, מדברים בגורלו הטוב של מי שמקיים את הכתוב בתורה: "עץ חיים היא למחזיקים בה ותומכיה מאֻשר. דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום". כל מי שמחזיק בעץ החיים - תורתנו הקדושה משולה לעץ - כאדם הנאחז בחתיכת עץ בתוך ים גועש והעץ הזה מצילו חס ושלום מטביעה. כך הפסוקים מצהירים שקיום התורה מבטיח למקיים אריכות ימים ושהוא יובל בדרכים שהשלום שורר בהן. כלשונו של בעל "מצודת דוד" ( מפרשני הנביאים ) - בעבורה - בזכותה ישיג חיים". פסוק זה נאמר על תומכי לומדי התורה שבכל הדורות וזה פירוש המילים למחזיקים בה למחזיקים והתומכים בלומדי התורה , להם יהיה עץ חיים - אריכות ימים ושנים, כיום משתמשים בפסוק זה לברכה לאריכות ימים גם ללא קשר ישיר להחזקת התורה ולומדיה. נבין זאת על-פי משל: אניה שטה בלב ים. פתאום החלה סערה גדולה, והאניה נשברה לחתיכות... אחד מהנוסעים, שפר עליו מזלו והגיע לידיו קרש גדול מהאניה, הוא החזיק בו בשתי ידיו ובכל כוחו לבל יישמט מידיו. נתבונן נא, מי מחזיק את מי? האם האדם שמחזיק בעץ הוא זה שמציל את העץ מטביעה? ודאי שלא! בדיוק להיפך! האדם שמחזיק את העץ מציל את עצמו מטביעה! אותו דבר לגבי התורה הקדושה. התורה היא העץ שיכול להציל את חיי האדם הנתונים בעולם הזה בתוך סערה גדולה של צרות ותלאות. כאשר האדם תורם לחיזוק התורה - לא הוא מציל את התורה - בדיוק להיפך! התורה היא זו שמצילה אותו..."

SSL Certificate Secure Site